joi, 31 martie 2011

Pescara ...

...orasul gazda timp de 4 ani.

Nu am vorbit prea mult despre Pescara, orasul care m-a gazduit timp de 4 ani. Singurul loc ce l-am facut cunoscut a fost o parte din tarmul marii si tot ce reuseam sa vad dincolo de fereastra unei camere de unde parca cerseam libertatea... unde-mi creasem spatiul meu inconjurata de fotografii, carti, mici obiecte primite, pentru a ma simti cat mai aproape de cei dragi si de casa.


Pescara este capitala (capoluogo) regiunii Abruzzo situata pe coasta Adriaticii cu aproximativ 124 000 de locuitori.
Sunt multe locuri de vizitat fiind un oras turistic, modern cu 24 de biserici...printre care cele mai vechi sunt Catredala di san Cetteo si Basilica di Santa Maria dei Sette Dolori .
7 muzee... de vizitat Casa natala a poetului Gabrielle D'Annunzio ,
"Museo delle genti d'abruzzo"- muzeu etno-antropologic si agro-pastoral ,
Museo d'arte moderna Vittoria Colonna ,
Portul turistic...Ponte del mare...

Piazza della Rinascita ( salotto della citta ) si Portanuova ( centrul istoric) sunt cele mai cunoscute si cele mai vizitate de turisti si localnici ... uitasem sa spun ...este si un parc in piazza Sacro Cuore numit neoficial "Parcul Romanilor " ( de evitat )...
Nu departe de aglomeratia din oras ,sunt de vazut neaparat colinele si imprejurimile Pescarei... aerul proaspat de munte in combinatie cu briza marii e imbietor si privelistea feerica !
Primitor nu este doar orasul ci si localnicii
( atata timp cat nu aveti probleme cu autoritatile)...


Personal nu mi-a fost greu sa ma adaptez, poate de aceea, acum cand plec imi este greu ...imi va fi dor cel mai mult de mare, ea cunoaste cel mai bine viata mea si-mi va aduce aminte de toate cate stie daca ne vom revedea...














Trimiteți un comentariu